torna a biblioteca


La Xerrada “Notícia d’un republicà i el gènere del relat històric” a càrrec de Carles Ribera va precedir el lliurament dels premis del 4rt Concurs Literari de Narració Curta-2007 de Riudellots de la Selva.

La Xerrada “Notícia d'un republicà i el gènere del relat històric”, a càrrec de Carles Ribera, periodista i llicenciat en Història, va precedir el lliurament dels premis del 4rt Concurs Literari de Narració Curta- 2007 de Riudellots de la Selva. L’acte va tenir lloc el divendres 27 d’abril de 2007 a la Biblioteca Municipal Anna Nadal i Serra (provisionalment Antiga Llar de Jubilats).

La Biblioteca Municipal Anna Nadal i Serra de Riudellots- Ajuntament de Riudellots de la Selva va convocar el 4rt Concurs Literari de Narració Curta amb la intenció d’estimular a tothom l’hàbit i el gust per la lectura i l’escriptura. En aquesta edició, s’han presentat un total de 69 narracions: 20 narracions en la categoria A (Infantil. 3r i 4rt de primària); 17 narracions en la categoria B (Infantil. 5è i 6è de primària); 2 narracions en la categoria C (Juvenil. de 13 a 17 anys) i 30 narracions en la categoria D (a partir de 18 anys). Han format part del jurat escriptors i persones relacionades amb el món de les lletres, de la pedagogia i de la cultura: Lluís Freixes, escriptor; David Pagès, escriptor i professor de llengua i literatura catalanes; Anna Tulsà, filòloga i professora de secundària; Ester Verdaguer, mestra i directora del CEIP Riudellots i Emma Llach, bibliotecària de Riudellots, actuant de secretària.

Veredicte

Categoria A (Infantil. Cicle Mitjà. 3r i 4rt de primària):
Per unanimitat el jurat va decidir atorgar el premi de la categoria A, corresponent a la categoria infantil de 3r i 4rt de primària a Ainhoa Travé Pérez (Riudellots de la Selva) per l’obra La llum i la seva aventura , presentada sota el pseudònim de La Rodemi.

Així mateix, el jurat fa una menció especial a l’obra Vacances a Itàlia d’Albert Corvillo Sitjas (Riudellots de la Selva) per la seva pulcritud.

Categoria B (Infantil. Cicle Superior. 5è i 6è de primària):
Per unanimitat el jurat va decidir atorgar el premi de la categoria B, corresponent a la categoria infantil de 5è i 6è de primària a Anna Adroher Boada (Riudellots de la Selva) per l’obra Les fades del taronger, presentada sota el pseudònim de L’Àngel de foc.

El jurat vol destacar que en aquesta categoria Infantil B, també s’han tingut en especial consideració per la seva originalitat i estructuració les següents obres: Gaudeix la vida de Xènia Puig Bosch (Riudellots de la Selva), Les sabates màgiques de Francisco Cuenca Marmolejo (Riudellots de la Selva), i Els coloms perduts de Genís Romagós Planas (Riudellots de la Selva)

Categoria C (Juvenil. De 13 a 17 anys):
Per unanimitat el jurat ha atorgat el premi de la categoria juvenil a Mariona Xirgo Carrión (Riudellots de la Selva) per l’obra Tan sols una mirada, presentada sota el pseudònim de Ilargia.

Categoria D (Adult. A partir de 18 anys):
Per unanimitat el jurat va decidir atorgar el premi a Jon Viñaspre Garcia (Barcelona) per l’obra Retrat de dona amb mixet i perico, presentada sota el pseudònim Gepetto.

El jurat vol mencionar en aquesta categoria d’adults, per l’esforç de recuperació del lèxic, les següents obres: De Badalona a Tossa temps era temps de Àurea Farssac i Colubret (Caldes de Malavella) i Quan el pare no té pa de Ramon Gómez Molina (Barcelona)